رنگ پودری الکترواستاتیک

خدمات پوشش پودری و رنگ کوره‌ای برای طیف گسترده ای از پروژه ها

]

پوشش‌های پودری چیست؟

پوشش پودری با دوام، انعطاف پذیر و محافظ، روشی مناسب برای محافظت از محصولات در برابر ضربه، خوردگی و سایش است. دیگر لازم نیست نگران زنگ زدگی یا فرسایش اسیدی که فلزات را از بین می‌برد باشید، زیرا میتوان آن را تنها با یک پوشش محافظت نمود.

بسیاری از سازندگان و مشتریان از مزایای منحصر به فرد پوشش پودری بهره مند می‌شوند. پوشش پودری 15٪ از فرایند پایانی را تشکیل می‌دهد که عملا بعنوان تکمیل عملیاتی ساخت یا فرایند زیبایی ظاهری با ایجاد یک روکش بادوام استفاده می‌شود.

فناوری پوشش پودر به طور مداوم در حال تحول و به روز شدن و به دنبال دستیابی بهتر به چندین مزیت است. قطعه نهایی باید از نظر ظاهری عالی، دوام و ماندگاری طولانی و سازگار با محیط زیست باشد. پوشش پودری الکترواستاتیک، هر روز از زمان معرفی این روش به صنعت، در محصولات بیشتری استفاده می‌شود.

 

 

در لیزراسپایک، ما خدمات پوشش پودری را برای طیف گسترده ای از پروژه‌ها ارائه می‌دهیم.

روکش پودر در بسیاری از صنایع فلزکاری و مصارف روزمره مانند مصالح ساختمانی فلزی، المان‌های شهری و سازه‌های معماری، نرده‌ها و محافظ جان‌ها، قطعات خودرو، لوازم برقی، تجهیزات صنعتی بزرگ و کوچک، تهویه هوا، تجهیزات سرمایش گرمایش و مبلمان داخلی و بیرونی استفاده می‌شود.

 

 

سرآغاز فرایند پوشش پودری، یک لایه نازک از "پودر خشک" است. این پودر که از رزین‌های پلیمری ساخته شده است، همراه با مواد شیمیایی، رنگدانه‌ها، مواد تسطیح کننده، اصلاح کننده‌های جریان و سایر مواد افزودنی، در ترکیب با یکدیگر ذوب و مخلوط شد و پس از سرد شدن، به یک پودر پایدار و ریزدانه می‌چسبند.

سپس این پودر روی سطوح فلزی که در محل مشخصی با الکتریسیته ساکن باردارشده اند، پاشیده می‌شود و پس از این مرحله در فر با دمای 450 درجه فارنهایت پخته می‌شود. در نهایت  یک سطح صیقلی صافت یا بافت دار پس از خنک شدن کاملاً به دست می‌آید.

 

مراحل فرایند پوشش پودری

 

پوشش پودری شامل 3 مرحله اساسی است:

 

1- آماده سازی قطعات

روشهای زیادی برای آماده سازی سطح فلز برای پوشش پودری وجود دارد. تمیز نمودن سطح فلز از روغن، خاک، گریس‌های روانکاری، اکسیدهای فلزی، پاشش‌های جوش و غیره مهمترین قسمت قبل از شروع فرآیند پوشش پودری است. این کار با استفاده از انواع مواد شیمیایی و روش‌های مکانیکی قابل انجام است. انتخاب روش تمیزکاری به اندازه، جنس، نوع کثیفی‌های سطحی و الزامات عملکردی محصول نهایی بستگی دارد.

 

2- پاشش پودر

برای فرآیند پوشش پودری، از یک مخلوط خشک بدون حلال از رزین‌های پلاستیکی، رنگدانه‌ها و پرکننده‌ها استفاده می‌شود. این مخلوط پودر توسط تفنگ الکترواستاتیکی پاشش مخصوص شارژ شده و به وسیله جریان هوای کم سرعت، ذرات به سمت سطح فلزی باردار شده شلیک و با جذب الکتریکی به سطح فلز می‌چسبند. متداول ترین روش پوشش دهی  پودری روی اجسام فلزی، پاشیدن پودر با استفاده از تفنگ الکترواستاتیک یا تفنگ کرونا به سمت قطعه و جذب ذرات توسط قطعه مذکور است. ضخامت پوشش بسته به پودر مورد استفاده از 2-5 میلی متر متغیر است.

 

3- پخت در کوره

پس از انجام عملیات پاشش، قطعه تا دمای 500 درجه گرم می‌شود. پودر ریزدانه در یک لایه نازک یکنواخت ذوب و سپس برای تشکیل یک پوشش سخت سرد می‌شود. برای دست یابی موثر به یک پوشش بی نقص، دو شرط اساسی وجود دارد: اولی دمای فلز و دومی زمان پخت بر اساس پودر خاصی مورد استفاده. روکش پودری در نهایت یک لایه نازک پلاستیکی در اطراف فلز ایجاد می‌کند که نتیجه نهایی آن، ماندگاری طولانی پوشش خواهد بود.

+98 905 752 0383 (ثبت سفارش) +98 905 752 0383 (تلگرام / ایتا) +98 912 671 6499 +98 913 796 2046 +98 913 323 9059

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

+98 905 752 0383 (ثبت سفارش) +98 905 752 0383 (تلگرام / ایتا) +98 912 671 6499 +98 913 796 2046 +98 913 323 9059